פנג הלבן ובית ההסתדרות


בילדותי הייתי מנוי בספריה של בית ההסתדרות ברחוב שטראוס, בפאתי מאה שערים. לפעמים אבא היה מביא לי הספרים ולפעמים הייתי נוסע בעצמי. באותו יום מר ונמהר של חורף חזרתי מהספרייה עם הספר "פנג הלבן " של ג'ק לונדון שהומלץ לי על ידי הספרנית. כשהגעתי לרחוב חרל"פ, לא מיהרתי הביתה, אלה הצטרפתי לחברים למשחק באתר בניה, היום בנוי שם בית מס' 38 אם איני טועה. התעלות של היסודות נדמו לנו כשדה קרב והדמיון פעל שעות נוספות. לא הפסקנו לשחק גם כשהחל לטפטף. כשהחל ממש מבול אספתי את הספר שהנחתי על אחת התלוליות ורצתי. הספר היה רטוב כולו והכריכה ממורטטת לגמרי. כשהגעתי הביתה, חטפתי שטיפה הגונה. אני לא זוכר אם זה היה כרוך גם בסטירה. ההורים לקחו את "השחתת הרכוש הציבורי" בצורה קשה. הם שילמו את הקנס לספריה ואני נאלצתי לשפץ את הספר בעזרת אבא. לסיום ציירתי על הכריכה הלבנה כמה עצי אשוח בשדות הציד הנצחיים וחייתי עם הספר עוד הרבה שנים. חורפים די גשומים היו בירושלים בשנות החמישים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הפשע משתלם, לפעמים.

על אופניים

זהרה ושמואל