יש אלוהים?



כפר הולדתה של אמי ז"ל בפולין- לייז'נסק, מפורסם בעיקר בשל דמות נערצת, רבי אלימלך מלייז'נסק, מהרבנים החשובים בחסידות אשר קבור במקום. בערוב ימיה החליטה אמי לקחת אותי ואת אחותי לפולין לביקור בעיירה.באותם ימים  סבלתי מ"כתף קפואה" במשך חצי שנה כמעט לא יכולתי להזיז  את יד שמאל. עשיתי פיזיותרפיה, הלכתי לרופא סיני וגם הלכתי להודי מרמלה שעשה לי כוסות רוח. שום דבר לא ממש עזר. למרות הכאבים החלטתי לא לוותר על המסע, ידעתי שאם לא נעשה זאת עכשיו לא נעשה זאת לעולם.
גולת הכותרת של נסיעתנו לליז'נסק היתה ביקור בבית המשפחה ובקברו של רבי אלימלך. אלפי חסידים כותבים בקשות על פתקים ומשאירים ליד הקבר בתקווה שרוחו של הצדיק תשתדל בשבילם לפני בורא עולם. אני אמנם לא מאמין גדול באלוהי ישראל ובאלוהים בכלל, אך אין לי גם שום הוכחות מוצקות שאינו קיים. בעודי שקוע במחשבות מסוג זה ביקשתי מאחותי, מאחר שיש לה כתב יד קריא, לכתוב פתק עבורי. למחרת בבוקר קמתי במלון ושירה חדשה את בוקר חיי הרנינה- אין כאבים ואני מסוגל להרים את זרועי. עד היום אני שואל את עצמי האם הפיזיותרפיה סוף סוף עזרה ? אולי הרופא הסיני? אולי הזמן המרפא לכל? אולי הרב אלימלך נטה חסד לצאצא של בני העיירה?



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הפשע משתלם, לפעמים.

על אופניים

זהרה ושמואל